Rozhovor na Srdci blogu Můj obchůdek na Fleru

Střípky z dovolené

26. září 2013 v 15:55 | Helena |  Něco o mě a tak různě..
Řecko - Pelopones - Niforeika
Přesně tohle bylo cílem naší dovolené, na kterou jsme s Martinem vyrazili v pátek 13. září. Ani to datum nás nezastavilo. :-)
Týden strávený u moře nám dodal spoustu energie. Úžasně čisté moře, 29 stupňů a slunečné dny. Co víc nám mohlo chybět.
Proč právě Niforeika? Když jsem hledala na internetu ten pravý zájezd pro nás, Niforeika mě upoutala svojí charakteristickou. Cituji..
"Niforeika si uchovává a přísně střeží to, co většina přímořských středisek již dávno ztratila: klid a všeobjímající pohodu. Právě to činí Niforeiku jedinečnou"

Opravdu to tak bylo. Sice bylo po sezoně, ale jak jsem se dověděla od delegáta, takový klídek je tam stále. Celý rok jsem v neustálém kontu s lidmi a tak na dovolené chci klid a pohodu. Dobrým nápadem bylo připlatit si výhled na moře :-)

Martin se asi nejvíc těšil na most, který jsme mimochodem viděli i z balkonu - Rio-Antirio. Tento most spojuje Peloponeský poloostrov s pevninským Řeckem. Stavěl se 6 let a byl slavnostně otevřen u příležitosti letní olympiády 2004, která se konala v Athénách. Most jsme navštívili v rámci jednoho výletu do města Patra a vinařství Achaia Clauss.
Na mostě pořádně fučelo a chvílemi to vypadalo, že bude konec světa.

A vinařství. Mohli jsme si prohlédnout úžasné sklepy, ochutnat bílé i červené víno a hlavně to nejlepší co tam mají - Mavrodaphne. Je to sladké červené dezertní víno z bobulí stejnojmenné odrůdy. Řadí se mezi likérová vína, takže může obsahovat přídavek vinné pálenky. Nejméně tři roky zraje v dubových sudech a chutí připomíná portské. Má temnou jiskřivou barvu..samozřejmě jsme si dovezli i domů. :-)

Takto zdravě jsme se stravovali...taverna přímo u moře a řecký salát. Tak nám chutnal, že jsem ho doma už dělala od dovolené dvakrát.

Jeden z našich "nových" kamarádů...

A já v prázdném bazénu...

Takto "plná" pláž byla celý týden :-)

A asi jsem byla moc hodná, protože jsem si z dovolené kromě náramků a různých blbinek dovezla i tuhle krásnou tašku. Teď už je ale zazimovaná, ale moc se těším, že ji v létě pořádně provětrám.

Jen při prohlížení těchto fotek jsem se ohřála. Jako bych byla zas u moře.. :-) Přeji Vám všem krásný den a děkuji za komentáře, které u mě zanecháváte.

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jarmila* Jarmila* | Web | 26. září 2013 v 16:08 | Reagovat

Dovolená musela být pohodová. Všude klid a krásné počasí. :-)
Moc se mi líbí most.
Taška je moc pěkná. :-)

2 Lenka Lenka | Web | 26. září 2013 v 16:31 | Reagovat

Zcela si umím představit tu nádheru, my rádi navštěvujem řecký ostrov Korfu, také je tam poměrně klid a pohoda,celý ostrov voní, asi olivami nebo kořením... :-)

3 Šavrda Šavrda | Web | 26. září 2013 v 16:51 | Reagovat

Ahoj Helí!
To je ale parádní ohlédnutí za dovolenou! :-)
Měli jste se tam naprosto božsky a koukám, že jste měli bazén jen pro sebe! A pláž skoro také!!!! Tak to jste si vybrali parádní dobu, že jo? :-)
Moc se mi líbí váš nový kamarád! Helí, tak bych řekla, že i ty jsi veliký milovník zvířat a i na dovolené bez nich nemůžeš být. ;-)

Kabelku jsi si přivezla krásnou a ten salát, tak ten vypadá naprosto delikatesně. :-)
Na tom mostě bych se asi bála - nebo takhle, moje kolena by se bála! :-D Parádní fotky. A máš pravdu, jen se na ně dívám a hned je mi tepleji. ;-)
Helí měj se moc hezky. :-)

4 Jana Jana | E-mail | Web | 26. září 2013 v 18:39 | Reagovat

Heli tak takovou dovolenou bych si taky užívala :-) .Vybrala sis dobře.
Mě samozřejmě nejvíc zaujalo to víno :-D .Jak jsi zmínila podobnost s portským,tak to bych mohla.
Moc ti to sluší,a taška je taky krásná.

5 Lawiane Lawiane | Web | 26. září 2013 v 18:42 | Reagovat

To je nádhera. My jezdili k moři vždycky až po sezóně, takže narvané pláže jsem nikdy nezažila... nechápu, co lidi vede k tomu na nich trávit svou vysněnou dovolenou.

6 Intuice Intuice | E-mail | Web | 26. září 2013 v 20:14 | Reagovat

Krásné fotky, příjemné povídání, pěkná taška. :-)

7 Blanka Blanka | 26. září 2013 v 23:56 | Reagovat

Heli,věřím,že je příjemné prodloužit si léto a ve dnech,kdy u nás už je chladno a pomalu začíná podzim odjet někam ka teplem a za sluníčkem.
Moc mě zaujal ten most...je krásný a taky taška je super a salátky mám taky moc ráda :-) A tobě to sluší!

8 Amelie Amelie | Web | 28. září 2013 v 15:47 | Reagovat

Nádherné fotky, moc ti to sluší. V Řecku jsem nikdy nebyla. Děkuji za možnost se tam s tebou virtuálně podívat.

9 Miloslava Miloslava | Web | 29. září 2013 v 20:55 | Reagovat

Helenko s tím klidem máš naprostou pravdu.Byla jsem v Řecku s kamarádkou a to mimo sezonu v Parze.Moře krásně čisté,řecký salát byla naše večeře,protože na obědy jsme si vždy daly něco menšího sebou.Tašku sis přivezla moc hezkou a tobě to moc sluší.Tak klidný a krásný týden. :-)  :-)

10 Miloslava Miloslava | Web | 29. září 2013 v 20:56 | Reagovat

máš mě ve spamu :-!

11 Janka Janka | 29. září 2013 v 21:57 | Reagovat

Jo na Peloponesu jsme také jednou byli a bylo tam moc krásně. Budete dlouho vzpomínat. tak jako my.... :-)  :-)

12 Lucie Lucie | Web | 7. října 2013 v 11:08 | Reagovat

Moc ráda si prohlížím fotografie z různých výletů a dovolených, tak jsem se jimi pěkně pokochala i u Tebe, Heli! :-)
Taková dovolená v září musí být moc fajn, u nás už je počasí takové nijaké, začíná se ochlazovat, sluníčko už svítí jen střídmě... a hlavně se máš celé léto na co těšit! My si dovču vybrali už začátkem července a pak nám bylo líto, že už je to za námi... :-)
Niforeika... slyším to prvně, ale jak podle popisu, tak z fotek se mi zamlouvá! Myslím, že jste měli moc pěkně ubytování a ten výhled panečku! Paráda! Most je nejspíš jen pro odvážné... nebo tedy já bych se na  něj asi opravdu bála, když to tam vidím! :-)

Věřím, že jste si dovču užili, skvělé fotky Heli a moc vám to oběma sluší!! ;-)

13 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 13. října 2013 v 20:01 | Reagovat

[1]: Z mostu byl unešený Martin. Měli jsme na něj výhled z okna. :-)

[2]: Lenko, omrknu to v katalogu příští rok. Na Korfu jsem nikdy nebyla. :-)

[3]: Šári, na dovolené jsem měla dva psí kamarády a pár kočiček, které se nechtěly nechat pohladit, ale když jsem jim dala nějakou dobrotu.. to bylo radosti.

[4]: děkuji Jani...pokud chcete opravdu klidnou dovolenou, tak vřele doporučuji. :-) Děkuji za pochvalu.

[5]: Taky to nechápu. Jsem celý rok mezi lidma v práci a tak na dovolené chci mít naprostý klid. :-)

[6]: děkuji ..i za návštěvu (opakovanou) mého blogu. Jdu kouknout k tobě. :-)

[7]: Blani děkuji moc...Na mostě to vypadalo, že bude konec světa a že nás to někam odfoukne. Ale jinak dovolená byla vyloženě slunečná :-)

[8]: já děkuji za vzkaz a návštěvu :-)

[10]: ..jdu tě vysvobodit.

[11]: Janko, byla to super dovolená a myslím, že na ni nebudeme chtít nikdy zapomenout.

[12]: Lucko, zrovna ten týden bylo v ČR dost zima...volala jsem našim a procházela jsem se v plavkám po pláži a mamka mně říkala, že je u nás 5 stupňů.
Děkujeme moc za kompliment :-)

14 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 13. října 2013 v 20:05 | Reagovat

[9]: Už jsem tě vysvobodila. Děkuji za návštěvu a krásný komentář :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.