close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
Rozhovor na Srdci blogu Můj obchůdek na Fleru

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Návod na háčkovanou tašku

19. května 2011 v 22:58 | Helena |  Návody, recepty a dobré nápady
Uf uf, to byl náročný týden. Sotva se stíhám dostat na blog, sotva stíhám cokoliv nového tvořit.. Jenže minulý týden jsem slíbila návod na háčkovanou tašku a nemůžu vás tak dlouho napínat :-)

Základem celé tašky jsou háčkované čtverečky. Na moji tašku bylo potřeba 24 čtverečků. Vzorů na čtverečky je spousta. Preferuji jednoduché věci, a to teď myslím vzhledově, proto jsem zvolila snad nejjednodušší vzor. Kde jsem přišla k návodu vám dnes už neřeknu, ale zkusila jsem ho podle jednoho čtverečku nakreslit. :-) Vzor se opakuje stále dokola, takže dělejte tolik řad, kolik se vám zlíbí.
Tak háčkujte, počkám :-)))))

Jakmile máme všechny čtverečky, můžeme začít sháčkovávat k sobě (sháčkovávám pomocí krátkých sloupků). Pro lepší přehlednost tu pro vás mám nákres.
Pozor, teď příjde to nejhorší (alespoň pro mě). A to podšívka do tašky.
Jakmile jsem všechny čtverečky sháčkovala, položila jsem je na látku (podšívku), obkreslila a vystřihla. Hlavně si nechte rezervu cca 2cm, aby se látka mohla zahnout a zašít. Jestli sešijete na stroji nebo v ruce, to je už na vás. Já podšívku přišívala ručně. Taky že jsem měla pořádně rozpíchané polštářky na prstech.
A teď na řadu přichází konečné sháčkování a dotvarování tašky. Opět mám připravenou jednu malůvku :-)
Tašku přehněte napůl a strany sháčkujte. Pomoci vám může i označení A, B, C, D. Takže A přiháčkuji k A ..

A ještě uši. Můžete uháčkovat, můžete koupit v galanterii dřevěné, korálkové a nebo můžete improvizovat jako já a přiháčkovat místo uší silnější řetízek.

Milé tvořilky, jedná se o první návod, takže cokoliv nebude jasné, pište, ptejte se... a hlavně pak pošlete fotku vaší tašky :-) Ať se daří :-)

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Nikolas Nikolas | E-mail | Web | 19. května 2011 v 23:28 | Reagovat

Super :) Sice nejsem moc zručná, ale možná i vyzkouším. Jen mi tu trochu chybí výsledek - fotka. Pro inspiraci i pro představu :)

2 Ducii Ducii | Web | 20. května 2011 v 8:34 | Reagovat

Taška vypadá moc pěkně, ale na mne je to složité... Už jen pro to, že na to nemám trpělivost:)

3 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 20. května 2011 v 9:39 | Reagovat

[1]: Úplně dole je odkaz na hotovou tašku a taky ji najdeš ve fotogalerii Háčkování :-)

[2]: Složitá určitě není..když jsem ji zvládla já :-D

4 belenizubu belenizubu | Web | 20. května 2011 v 11:17 | Reagovat

Pěkně zpracovaný návod. Ta taška je fakt krásná. Moc se mi líbí.

5 Janka Janka | E-mail | 20. května 2011 v 14:41 | Reagovat

Moc krásně jsi to popsala a nakreslila. To snad musí pochopit každý i úplný začátečník.Máš pedagogické nadání a moje velké uznání za ochotu s něčím pěkným se s ostatními rozdělit. Díky.. :-)  :-)

6 Luďka Luďka | E-mail | Web | 20. května 2011 v 21:00 | Reagovat

Ahojky díky moc za popis na tašku.Ta konečně to zkusím,nevím jak to dopadnezáklad háčkování znám ale nevím jak to dopadne podle vzorku.Děkuji za popis a trpělivost.Pěkný víkend. ???

7 Marie Marie | Web | 21. května 2011 v 7:30 | Reagovat

Helenko, děkuji za pozvání i za milá slova, které jsi mi napsala. Moc jsi mě tím potěšila. :-)  Návod na tašku jsi pro nás připravila opravdu přehledný. Už jsem se pustila do čtverečkování. Ale počítám, že stejně zase stvořím tašku - somradlo. ;-)  :-D Přeji ti krásný a pohodový víkend, plný sluníčka a dobré nálady. :-)  :-)  :-)

8 who7 who7 | Web | 21. května 2011 v 8:15 | Reagovat

To je nááááádhera, háčkovala jsem kdysi dávno oblečky na panenky, mišánky, šály, ale dál jsem se nedostala. Jo vlastně jo, měla jsem dlouho uschován přední díl vestičky, háčkovaný..., tohle oceňuji, je to moc krásné a hlavně - nikdo jiný to nemůže mít - protože je to jen jeden jediný originál! Gratuluji.

9 Luďka Luďka | E-mail | Web | 21. května 2011 v 21:42 | Reagovat

Heli prosím Tě já jsem na háčkování opravdu levá,a tak se chci zeptat co to má znamenat  to označení těch čtverečků  A,B,C,D. To je nejaký pomocník.Mám pocit,že čtverečky jsou všechny stejné barvy. Děkuji za pochopení. O_O

10 Květa Květa | Web | 24. května 2011 v 22:34 | Reagovat

Heli, jdu tě jen pozdravit a obdivovat krásnou taštičku. Kdybych měla více času......... :-)

11 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 5. června 2011 v 12:10 | Reagovat

[4]: děkuji za pochvalu

[5]: ochotu se podělit mám, ale pedagogické nadání rozhodně ne...takovou trpělivost nemám :-)

[6]: Luďko, vzoreček můžeš použít jakýkoliv, já zvolila snad ten nejjednodušší.

[7]: Maruško, jen se nepodceňuj :-) krásný jarní den i tobě

[8]: díky moc..oblečky na panenky bych absolutně nedala, to umí moje mamka :-)

[9]: Luďko, to znamená, že jak sešité čtverečky přeložíš, tak je k sobě přišiješ, přiháčkuješ. Je to jen pomůcka, že když  čtverečky přeložíš, tak A má ležet na A...atd..no vidíš, už jsem v koncích s vysvětlováním, takže žádné pedagogické nadání :-)))))

[10]: Květušku, nápodobně...s časem jsem teď na štíru :-(

12 Meire Correia Meire Correia | E-mail | Web | 7. srpna 2012 v 3:44 | Reagovat

lindo seu blog,parabens! visite o meu será uma honra! Beijo
http://meire-artesmilindrosa.blogspot.com.br/